Magyarország első mozgás kereső és kategorizáló oldala.

RF anatomy interjú: Az Anatómiai atlasz

Két debreceni orvostanhallgató srác úgy gondolta, hogy nekik, és sorstáraiknak szükségük van egy online anatómiai atlaszra a tanulmányaik megkönnyítésére. És milyen jól gondolták: napjainkra ők lettek a város egyik nemzetközi szinten is elismert, sikeres start-upja.

Ráadásul az alkalmazás nem csak orvostanhallgatóknak, hanem egészségügyi dolgozóknak, maszőröknek, edzőknek, vagy ehhez hasonló tanulmányokat folytató embereknek is segítség.

Bemutatkozik az RF Anatomy http://rfanatomy.com/

 rf2

Aki kérdez: Kiss „Utolsócsillagharcos” Ákos https://www.facebook.com/Kiss-Utols%C3%B3Csillagharcos-%C3%81kos-1414636162140230/?fref=ts

Aki válaszol: Fábián Ádám (társalapító, CEO), Regéczy Zoltán (társalapító), Hortobágyi Norbert (pénzügyi-és marketing munkatárs)

 

-          Az RF Anatomy egy éves múltra tekint vissza, ha jól tudom…

-          F. Á.: - a tartalmi fejlesztések 2 és fél éve zajlanak. De való igaz, hogy a piacra lépésünk szűk egy éve, 2015 szeptemberében történt meg

-          Gyakorlatilag ez egy anatómiai atlasz, amely felhőalapú szolgáltatásként működik…

-          F. Á.: - Pontosítanék: a miénk az első, ami közösségi alapon működik. Anatómiai atlasz van kettő, és ez egy cég kezében van. Mi ettől eltérőt szerettünk volna alkotni, és azt gondoltuk, hogy úgy tudjuk a felhasználókat legjobban segíteni, ha közösségi vonulatot adunk az egésznek. Fontos, hogy ne elszigetelve tanulják az anatómiát, hanem az egyes részek egymásra épüljenek, egymást segítsék.

-          Ti orvostanhallgatók vagytok, ebben a minőségetekben fedeztétek fel ezt a piaci rést. Ezt ti közösségi kezdeményezésnek zárnátok, vagy első perctől startup vállalkozásként kezeltétek?

-          F. Á.: Mi láttuk a problémát és az első perctől fogva vállalkozási formában kívántunk erre megoldást kínálni.

-          R. Z.: persze mi is csak annyit gondoltunk először, hogy megcsináljuk a terméket, eladjuk, és kész. Igyekeztünk.

-          Megjelentetek startup versenyeken, beépültetek ebbe a közegbe. Ti hogyan definiáljátok magatokat? Hogyan élitek meg a startup vállalkozói identitást?

-          F. Á.: Nagyon érdekes kérdés. Tavaly amikor elindultunk az Invitel startup versenyén, egy iOS alapú béta verzióval. Ott nyertünk, de akkor még érdekes módon nem mondtuk magunkat startup- nak. úgy voltunk vele, hogy egy cég alapjait próbáljuk letenni. Ott szembesültünk vele, hogy mi igazából startup vagyunk. A tavalyi piacra lépéskor realizálódott ez igazán. Ma már egyáltalán nem kérdés, hogy startup vagyunk e?

 rf5fotó:dehir.hu

-          Mik voltak a célkitűzések az induláskor, és mennyire sikerült ezt elérnetek?

-          F. A. A 2 és fél év ezelőtti célkitűzésekre vagy a piacra lépéskor kitűzött célokra gondolsz?

-          Bontsuk ketté a kérdést: mik voltak az indulási célok, és mik voltak a piacra lépéskor a célok?

-          R. Z. Az elején az volt a cél, hogy egy olyan anatómiai atlaszt készítsünk, ami felér a konkurenciához, vagy még jobb is. És hogy világhírűek legyünk…:D. A másik cél az volt hogy pénzünk i legyen belőle, ha már ennyi munkát beleöltünk. Az első nagy akadály az volt, hogy elterjesszük a terméket. Most ott tartunk, hogy elértünk 138 országot. Az 1 millió letöltőt még nem értük el, de igyekszünk most ezt elérni.

-          F. Á.: Az elején még az is fontos volt, hogy pénzügyi oldalról kedvezőbbek legyünk a célcsoportnak, mint a többi piaci szereplő. Szerettünk volna ilyen módon könnyíteni az orvostanhallgatók terhein. Másrészt emlékszem, hogy tavaly augusztusban, a piacra lépés után közvetlenül azt mondtuk, hogy ha lesz egy év alatt 5000 felhasználónk, akkor az tökéletes. 3-4 hónap alatt elértük a dupláját, még mindig csak egy platformról (Android) beszélünk. A végleges iOS és Windows verzió épp most debütál majd. Megtoljuk a sales részét is, most már nem csak az internet szabad áramlására bízzuk dolgokat. Így az 1 millió hamarosan reális cél lesz.

-          Minden induló startup vállalkozást meg szoktam kérdezni, hogy a marketing és sales dolgokat hogyan sajátította el. Mivel ti orvostanhallgatók vagytok, nyilvánvaló, hogy ez nincs benne a tananyagban… ha jól látom a cégetek felépítését, akkor ezt úgy oldottátok, meg hogy felvettétek Hortobágyi Norbit, aki ehhez ért, ezt tanulta…

-          H. N. : Ádámmal a gimnázium óta barátok vagyunk. amikor meséltek nekem erről, érdekelni kezdett a dolog és elkezdtünk közösen dolgozni ezen. Nem könnyű ezt felépíteni. De mivel kicsi a cég, nincs nagyon szigorúan vett munkamegosztás. Együtt vizsgáljuk meg a lehetőségeket, együtt döntünk. Eddig külön pénzügyi keret nem is nagyon volt marketingre, nem is akartunk.

-          F. Á.: Ősztől viszont lesz egy keretünk, aminek egy részét mindenképp tudatos marketingre költjük.

-          R. Z. Azt látjuk, hogy Magyarország, annak ellenére, hogy nem a legnagyobb piac, de itt vagyunk helyben, második helyen állunk felhasználók számát tekintve. Egyedül Amerika előzte meg ebben a tekintetben. A három legfőbb célpiac Amerika, India és Brazília. Egyelőre a két utóbbi még mégis Magyarország mögött van. Bár sokkal nagyobb potenciál van mindkettőben, így értelemszerűen ez változni fog. Ezek a piacok viszont maguktól fedeztek fel bennünket. Itthon jelentek meg róluk cikkek, anyagok, ott viszont semmi. A minap olvastam egy idézetet Henry Fordtól, miszerint „ha azért nem költesz marketingre, hogy több pénzed legyen, akkor ennyi erővel az órádat is megállíthatod”. Mi eddig a marketingen spóroltunk, most viszont szükséges egy bizonyos pénzösszeget beletolni.

-          R. Z. Látjuk azt, h három év alatt elérjük az 1 milliót.

-          F. Á.: A két új platformmal igazából a növekedési potenciál is meg fog nőni, pedig amúgy sem kicsit.

-          A magánvéleményetekre lennék kíváncsi: elindultatok start up versenyeken. itt egyfajta mentorálási szolgáltatást szoktak kapni az induló vállalkozások. Ti kaptok/kaptatok e ilyet, illetve lenne e szükségetek rá?

-          Mi inkubációs dologban jelenleg nem veszünk részt. A Startup Campus https://www.facebook.com/startupcampus.hu/?fref=ts

-          ahol részt vettünk egy mentorprogramban. Az Enterprise Hungary https://www.facebook.com/enterprisehungary/?fref=ts

-          , akik indították az egészet, és sokat tesznek a magyar startup életért-ők sokat tesznek.

-          R. Z. Magyarországon sokan megcsinálják a prototípust vagy a terméket, de általánosságban elmondható h eladásban nem vagyunk jók. nincs még meg ennek a kialakult kultúrája, módszertana.

-          Nem vagy ezzel a véleménnyel egyedül…

-          mi is sok olyan dolgot tanultunk itt, ami annyira speciális, hogy nem lehetne egy egyetemen megtanulni

-          F. Á- –az igaz, hogy a szféra tapasztalatlansága szembetűnő…

-          Mondjuk a startupok általában olyan dolgot csinálnak, ami még nincs… nem azt kell megtanulni, hogy a kenyeret hogy kell eladni…

 rf6

-          F.Á. Egy sablont mindenre rá tudsz húzni. Mondjuk, a mi termékünket nem lehet összehasonlítani egy fizikai dologgal. A kérdés, hogy hogyan éred el az internetes közönséget, hogy megismerjen egy applikációt. Mibe teszed a pénzt az online marketingen belül?

-          h n : Nem nagyon tanítják meg semmilyen egyetemen, hogy hogy kell ezeket alkalmazni. magunk szerezzük a tapasztalatokat. online kurzusokat szoktunk végezni, hogy fejlődjünk.

-          F.Á. Mi az elején azt hittük, hogy beülünk a barlangba, kitaláljuk a tutit és azt mindenki szeretni fogja. De rá kellett jönni, hogy sokan kifejlesztenek egy terméket és azt piacra dobják. Viszont jobb azt a módszert követni, hogy minél hamarabb ki kell menni a piacra. Amint van egy MVP (minimum értesíthető termék) ki kll dobni, mert a piac mondja, meg hogy merre kell fejleszteni. Ha valaki elkölt rengeteg pénzt a saját víziójára, belebuknak.

Elég nagy siker sztori a Scan Disc, ők például kitaláltak valamit, de végül egy teljesen más felhasználási területen lettek sikeresek.

Z.: Erre mindenképp szükség van.. nekem személy szerint például nehéz, hogy nézegetem az online marketing cégeket, az ajánlataikat, de hogyan bízzak meg bennük, hogyan mérjem fel az eredményeket. Közben pedig ugye megy a pénz… nem lehet tudni, vagy cak nagyon későn, hogy csak átvágtak e… Indiában például elég érdekes dolog ez…A másik út, hogy megtanuljuk, összerakjuk magunknak és végigcsináljuk. De ugye egyetemre járunk, dolgozunk a termékfejlesztésen, így ez nyilván időigényes dolog.

- Sok szerencsét ehhez! Egy végcélt meg tudtok nevezni zárszóként?

- Ha 2-3 éven belül meglesz az 1 millió fizetős felhasználó, akkor elégedettek leszünk. Sok orvostanhallgató van a világon, de a piac bővíthető. Masszőrök, edzők, ápolók is tudják használni ezt a szolgáltatást, gyakorlatilag az egészségügyi iparágban mindenki. Szóval bőven van növekedési potenciálunk.

Web: http://rfanatomy.com/

Facebook: https://www.facebook.com/rfanatomy/?fref=ts

PlayStore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rfanatomy.atlas.lite

Go to top