Magyarország első mozgás kereső és kategorizáló oldala.

Finomságok reggelire a Harvardról

Muffin, palacsinta sziruppal, semmi fehérje és zéró rost – nagyjából ezek az egészségtelen reggeli összetevői és ezt eszi az amerikaiak, és sajnos egyre többször a magyar emberek és gyerekek egy jelentős része. Olyan hatalmas tragédia még nem lenne ebből, ha csak heti egy-két alkalommal fogyasztanák a fenti, meglehetősen finom, ám egészségtelen, finomított szénhidráttal teli ételeket, de sajnos ez már nap, mint nap a reggelijük részévé vált. Ezen akadt ki a Harvard Egyetem fizikusa, és gondolta megosztja az ő reggelijének alapanyagait. Amik amúgy egészségesek.

Monique Tello, a Harvard Egyetem fizikusa. Az a véleménye, hogy a tipikus amerikai reggeli fehérje – és rostszegény. Vagyis egy katasztrófa a táplálkozás szintjén. Merthogy a reggelinek, mint a napunkat indító étkezésnek tartalmaznia kell izmainkat energiával ellátó fehérjét, illetve emésztésünket segítő rostot – ez amúgy az alap.

reggeli

Éppen ezért Monique gondolt egyet és megosztotta, hogy ő mi mindent reggelizik, legalábbis mik a táplálkozásának alapjai.

1.bogyós gyümölcsök: télen nem könnyű friss gyümölcshöz jutni, ám semi kivetnivaló nincs abban, ha fagyasztott kiszerelésben vásárolunk áfonyát, málnát, esetleg valamilyen bogyós gyümölcs mixet, hiszen vitamintartalmuk még ilyen állapotban is magas.

2. magvak, zab, vagy valamilyen teljes kiőrlésű gabonaféle, dió: magas rost – és fehérje tartalmuk miatt igen táplálóak.

3.joghurt: natúr, sovány és/vagy görögjoghurttal remekül elkeverhetők a fentiek, ezeknek is nagy a fehérjetartalmuk, szénhidrát viszont nincs bennük.

Ezek az alappillérei az egészséges táplálkozásnak, ám ennél egyszerűbb ételeket is fel lehetne sorolni. Hiszen meddig tart néhány tojást megfőzni és egy kis rozskenyérrel elfogyasztani, hogy csak az egyik egyszerű példánál maradjunk.

Tasi Tibi

Go to top